Trasig telefon

Hello. I förrgår gick min mobil sönder. Ja, den har ju varit lite ostadig det senaste året (en röd lampa lyser som säger att minnet på sim-kortet är fullt fast det inte är det) men nu helt plötsligt slutade smsfunktionen att fungera. Jag kunde varken få sms eller se smsen jag skickade, vilket gjorde det omöjligt att veta om det skickades eller inte. Internet har jag inte kunnat använda på någon vecka (det låser sig och kommer fram någon ruta som säger att det måste avslutas). Det enda som i princip fungerade var att ringa och ta emot samtal. Och det är ju fine om man inte betalar fett med pengar varje månad för att kunna utnyttja smartphone funktionerna.

Iallafall, jag fick lite smått panik och åkte ner på stan igår för att se om jag kunde fixa en ny telefon. Det gick efter lite tjat (eftersom det var 3 dagar kvar tills jag kunde förlänga abonnemanget...skräll.) och därför är jag nu en stolt ägare till en vit Ipone 4S! Jag fixade till och med ett billigare abonnemang. Jag berättade nämligen att jag tycker att det är märkligt att jag betalar 100 spänn i månaden för internet när ingen annan i värden typ behöver göra det.

Så jag sprang i princip hem och slet upp telefonen. Det tog typ 10 minuter att fatta hur man öppnade simkortsluckan (jag var tvungen att googla). Det andra jag gjorde var att skaffa Spotify premium. Jag kände liksom att hallå, ska jag ha en dyr bra smartphone så ska jag ju kunna lyssna på vad jag vill, hur lätt som helst. 100:- i månaden är ju inte så dyrt då.

Nej. Nu ska jag laga lite lunch, sedan måste jag packa ihop lite grejer. Jag ska nämligen till Västerås idag och träffa Gabbe.

Bye!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, härmapa! Men du, ladda ner appen drawsomething (free), och hitta mig på facebook eller via mitt användarnamn, sofoem. Askul, lovar!

2012-03-05 @ 00:53:57
URL: http://ensofia.blogspot.com
Postat av: J

Haha jag har redan laddat ner den, fast jag köpte den...

2012-03-05 @ 13:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0