Framtiden

Hej!

Idag har jag haft min ena tenta! Jag tror att det gick bra. Efter det satt jag och två till och skrev klart alla termer till lördagens tenta. Nu har jag tre dagar på mig att memorera 19 sidor. Yeay vad kul det känns!

Jag har förresten kommit fram till vad jag vill arbeta med. Jag vill bli book editor! Jag har faktiskt bestämt mig nu. Jag har till och med hittat en ettårig utbildning som skulle kunna hjälpa mig att få in en fot i förlagsbranshen. Tyvärr verkar det rätt svårt att komma in på den, men inget är väl omöjligt? Jag tänker iallafall söka efter min utbildning är klar. Detta innebär också att jag måste läsa Engelska B och C- men det blir nog bra!

Här är en kortfattad kursinformation:

Förlagskunskap, 60 hp

 

Publishing Studies, 60 hp (60 ECTS)

Avancerad nivå, Heltid

Utbildningens syfte är att förbereda för arbetsuppgifter inom förlagsvärlden. Utbildningen ger grundläggande kunskaper om svensk förlagsverksamhet, om dess organisation och verksamhetsformer, om dess roll i samhället och om rättsliga och ekonomiska styrmedel samt dess relation till andra medier.

Upplysningar lämnas av [email protected]

Se även www.historia.su.se; Utbildning; Avancerad nivå; Enstaka kurser

Historiska institutionen Universitetsvägen 10 D, plan 9 www.historia.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=4851

 



Vad tror ni? På riktigt alltså?

Kommentarer
Postat av: R

Åh vad kul att du hittat något som lockar! Det låter toppen tycker jag!

2012-03-21 @ 19:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0