Mopp

Så är det plötsligt måndag kväll igen. Märkligt hur fort tiden går egentligen, det vore inte helt fel att kunna stanna tiden ibland.

Helgen var mysig, jag och Gabbe gjorde typ ingenting förutom att lata oss i soffan och ta kortare promenader (till affären givetvis), och det var precis vad jag behövde efter förra veckans hets. Gabbe var så gullig och diskade heeela helgen. Det kanske inte låter som så stor grej, men eftersom jag hatar diskning mer än något annat, så var det ju gulligt av honom. Jag passade också på att prova att göra egen Hummus, Tahini-dipp och Aubergine-dipp efter hans mammas recept- och det blev riktigt gott!

Idag fick jag nog av att bo i ett smutsigt, dammigt hem och gick beslutsamt iväg till ICA och handlade sop-borste, mopp och hink. Jag kände mig inte riktigt lika glad på vägen hem- det var jobbigt att släpa på. Men nu är det rent och fint här hemma och det är underbart!

Om en liten stund ska jag och Elsa se på ännu en Oscars-film (Vi såg The Tree of Life häromdagen- och det var seriöst den tråkigaste mest pretentiösa skit jag någonsin sett), jag vet inte riktigt vilken det blir men jag är lite sugen på att se War Horse bara för att den låter så makalöst fånig. Och lite för att jag gillar fåniga filmer som kretsar kring hästar...hehe.

Imorgon eller på onsdag ska jag åka till Västerås, jag ska ju till jobbet på onsdag för att fixa med lite grejer innan jag ska jobba i helgen. Får se när jag åker.

Nej, nu ska jag öppna min ostbågspåse (tyckte att jag förtjänade det eftersom jag städade).

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0