Back in the saddle again

Hello!

Nu är jag äntligen hemma från skolan och har officiellt HELG. Alltså, den här veckan har varit galen. Vi har haft tre seminarier den här veckan (Två om grammatik och en om culture and society) och jag har känt mig mycket deprimerad den här veckan. Jag har nämligen kommit på att jag suger på grammatik! Alltså, seriöst, jag är så dålig! Det värsta är att jag också får panik av att jag är dålig, pluggar ihjäl mig, men fattar ändå ingenting. Grammtik är som matte har jag kommit fram till- bara en massa dumma regler som styr allt. BLÄÄ. Det tog mig liksom en dag att fatta att noun är substantiv, och ytterliggare en dag att fatta vad substantiv är (okej, nu överdriver jag lite). Men sen ska de här JÄVLA substantiven delas upp i hundra grupper, som alla har olika regler som styr hur verbet ska böjas. Jag orkar inte. Det värsta är att det inte tydligen räcker att man vet att det heter "an apple" utan man måste förklara den jävla regeln som finns för att det heter så. Suck, jag vill dö.

Nej då inte riktigt. Positiva saker har också hänt! Jag fick ju Vg på C-uppsatsen, som de flesta nog vet vid det här laget. Men, det roligaste: JAG SKA BÖRJA RIDA IGEN! GAAAAAAAAAAAH (fjortis-skrik) Inte för evigt tyvärr, men skolan anordnar GRATIS (!) ridning i ett ridhus 2 km från skolan för de som vill anmäla sig. Jag och Elsa anmälde oss igår och idag fick jag ett bekräftelsemail! Så vi ska rida varje tisdag från den 27 mars i sex veckor. Alltså, jag tror inte att någon kan förstå hur glad jag är. Jag drömmer liksom om nätterna om att jag är tillbaka i sadeln, och vaknar fruktansvärt beskiven när jag inser att det bara var en dröm. Åh, det ska bli så kul. Det enda som oroar mig lite är att jag inte har några ridgrejer...jag får rota hemma nästa helg och se om ridbyxorna passar. Känns ju lite onödigt att köpa dyra grejer för 6 veckors ridning.

Så, för att förbereda oss för detta (för att förbereda min stackars kropp och ben som inte har en enda muskel), ska vi försöka träna lite på gymmet fram tills ridningen!

Annars så är jag så lycklig över att det är helg och att den fösta mardrömsveckan är över. Nu är det bara 9 mardrömsveckor kvar. Gabbe kommer ikväll och det längtar jag också efter!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visst är grammatik hemskt? Hatade det också, och var urusel på det. Men det är en sån traggelgrej, man måste plugga och plugga och plugga och till slut har man i alla fall lärt sig litegrann. Men den andra kursen då, hur är den?



Vad kul med ridningen! Schysst av skolan att fixa det där!



Kram

2012-01-27 @ 13:29:48
URL: http://ensofia.blogspot.com
Postat av: Jenny

Mm det är verkligen bara att lära sig, men problemet är att det är så jäkla mycket att lära sig..nej fy jag kommer bli överlycklig bara jag får ett G (just nu känns det inte som det). Den andra kursen är helt okej, rätt trist (politiska termer är inte det roligaste jag vet), men helt okej. Ja, visst är det bra, så himla kul!



2012-01-27 @ 13:39:52
Postat av: Sara

Grattis re ridningen! Å vad avis jag blir. Måste genast kolla upp ridning i London. Kram

2012-01-29 @ 20:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0