Tentavecka

Vi hade ju Oscarsvaka hos mig igår natt så nu har jag precis vaknat. Konstigt nog var jag inte ett dugg trött alls inatt, det är nog första året faktiskt. Jag tyckte galan var bra, bättre än förra året iallafall. Jag tyckte att det var kul att så många internationella filmskapare/skådespelare vann i år! Däremot tillhör ju inte jag skaran som tycker att The Artist är så otroligt bra. Den var okej, men någonstans förstår jag inte varför man hyllar båkåtsträvande och kallar det innovation. På vilket sätt är det innovativt att göra en svartvit stumfilm år 2012? Det har ju redan gjorts, och har gjorts bra. Men hunden är ju söt, så det var lite gulligt när han fick följa med upp på scenen.

Annars tyckte jag att skådespelerskorna hade väldigt olika klänningar, vilket var kul! Jag tyckte Gwyneth och Michelle Williams var jättefina. Angelina Jolies grej med benet uppe på scenen förstod jag inte riktigt. vad ville hon säga med det? Att hon har långa ben? Mycket märkligt.

Nu är det iallafall dags för tentavecka. WOHOOOooo. Inte. Jag har knappt börjat, fattar inte hur jag ska hinna. Men jag ska göra ett försök att plugga lite grann nu iallafall. Förresten så fick Elsa ett mejl från vår lärare som undrade om hon fick använda vårt pm som vi skrev förra året i World Cinemakursen som ett bra exempel på hur det kan se ut för nya studenter i kusen i år. Kul va? Jag tycker att vi är duktiga.

Nej. Nu måste jag sätta igång med den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0