Mitt älskade hem

Åh vad det är skönt att vara hemma igen. Jag älskar verkligen min lilla lägenhet. Den är verkligen inte nyrenoverad på något sätt eller är i särskilt bra skick egentligen, men den är min och den blir bara mysigare för varje dag som går. Idag har jag äntligen tagit mig för att tvätta stolarna med möbeltvätt. Jag har nämligen bestämt mig för att måla dem vita iallafall. Tyvärr har jag ingen pensel så jag får vänta några dagar innan jag kan måla. Jag har också klippt och klistrat och satt upp tre små tavlor. Jag funderar också på smarta lösningar och hur man skulle kunna göra det ännu finare och mysigare här hemma.

Jag är också superlycklig över att mina kryddor fortfarande lever. Jag har ju inte varit hemma sedan i torsdags, så jag var helt övertygad om att de skulle dö. De såg ganska döda ut när jag kom hem, men efter att ha vattnat dem har dem återuppstått och ser lika fina ut som innan jag åkte. Fantastiskt!

Något mer spännande har jag inte på hjärtat. Jag har ingen skola förrän på måndag igen så tills dess måste jag skriva en uppgift i Academic writing, samt läsa ut Ian McEwans Enduring Love. Det känns ju nästan som semester igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0