Game of Thrones

Jag och Elsa hade Game of Throne marathon här hemma igår. Vi hann se 7 avsnitt av den första säsongen innan vi var tvungna att sova. Nu tänkte jag skriva lite vad jag tycker. För det första: man kan inte vara trött när man ser den här serien! Då hänger man inte med. Man måste också memorera alla ansikten den första gången man ser dem och skriva ner dem på ett släktträd som man kan ha som stöd under seriens gång. Alltså, både jag och Elsa hade extreema problem med att komma ihåg vem som är vem, vem som är släkt med vem, och vem som är pervers (alla är verkligen perversa). Såhär lät det ungefär igår:

(J)"Men...vem är han nu igen?"
(E)"Jag har ingen aning"
(J) "Men..är det inte han som är släkt med han blonda killen?"
(E) "Blonda killen?"
(J) "Ja..(kommer på att det finns kanske femtio olika blonda killar)...han perversa som har en blond syster som är gift med vildingen"
(E) "Men det är väl inte någon är gift med en vilding?"
(J) "Nej just ja...men inte 'vilding, vilding', asså de där STENÅLDERSMÄNNISKORNA!"
(E) "Jahaaa, han! Ja, kanske"


Det finns fortfarande en kille som vi fortfarande inte vet vem han är, trots att han flera gånger upprepat vilken familj han kommer ifrån och har varit med i de två senaste avsnitten ett flertal gånger. Vi har ingen aning om han är viktig eller ej. Sedan måste jag skriva att båda jag och Elsa verkligen tyckte att stenålderskillen (kaahn stallion eller nåt) var ful i början, men nu tycker vi nästan att han är lite snygg (fast jag blev mycket besviken i förra avsnittet när han skrek att de skulle hämnas genom att våldta alla kvinnor i the seven kingdoms och ta deras barn som slavar). Dumma stallion!

Jag är också mycket fascinerad av att det finns så många horor i serien. De enda karaktärer som finns är liksom 1. kungligheter, 2. familjerna (som på ett eller annat sätt vill åt tronen), och 3. Horor. Det tar liksom aldrig slut, de är med i var och varannan scen! De är oerhört viktiga för karaktärerna. Verkar det som. Jag har inte riktigt listat ut hur än. Jag hoppas nästan att en hora som vinna tronen. Det vore kul! Usch, vilket fult ord. Sällskapsdam säger vi istället!

Min favoritkaraktär är nog ändå dvärgen i serien (föga förvånande). Han är mycket rolig! Alla andra är så seriösa hela tiden. Jag hatar mest incestkvinnan och hennes incestbarn. Usch vad de är obehagliga! Dansken är ju också obehaglig, fast han är ju ändå dansk så jag kan inte helt ogilla honom. Sedan gillar jag också blonda drakkvinnan. Hon har ju powers, det är coolt!

Nej nu ska jag göra mig iordning, sedan jag ska jag till affären. Sedan ska vi väl se klart serien. Fast det är så fint väder så vi väntar kanske till ikväll istället. Kanske skulle man passa på att sitta ute?




Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh YAY att du äntligen har börjat titta på världens bästa serie! Fast, fattar inte riktigt om du tycker att den är bra eller inte?



Hur som helst. Ja, det är extremt många människor att hålla reda på, jag brukade läsa recensionerna efter varje avsnitt på tv.com, så då fick jag lite bättre koll.



Vem är killen ni inte vet vem det är? Alltså, vilken familj hänger han med?



Khal Drogo! Älskar Khal Drogo, även om han är lite äcklig och vill våldta kvinnor och barn och så. Och Dani (eller Khaleesi eller drakkvinnan) är min absoluta favoritkaraktär. Och Ned. Och Jon Snow. Och Tyrion (dvärgen), förstås.



Och JA, hur mycket HATAR man inte Joffrey (incestungen)? Alltså, aldrig varit med om en värre karaktär. Men vem är dansken? Är det Jaimie (incestbrorsan)? Måste det väl vara. Jag tycker att det roligaste med honom är att han helt allvarligt ser ut som en levande version av en tecknad disneyprins. Lite kusligt hur mycket han ser ut att vara född att spela en prins.

2012-04-15 @ 13:38:21
URL: http://ensofia.blogspot.com
Postat av: Elsa

Haha I love it! "inte 'vilding, vilding', asså de där STENÅLDERSMÄNNISKORNA!"

2012-04-16 @ 13:07:52
Postat av: R

"sällskapsdam" hahah.

2012-04-16 @ 19:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0