Födelsedag och skola

Det var ett tag sedan! Jag har blivit så dålig på att uppdatera här, men det är ju för att knappt ingen kommenterar (och hur kul är det att skriva till en vägg).

Jag har varit väldigt upptagen den senaste tiden. Jag fyllde gammal i söndags. Jag väcktes kl 11 på morgonen av att det ringde på dörren. Först tänkte jag inte öppna för jag trodde att det var tvmannen eller en galning. Men när det ringde på dörren igen hade jag inget val. Och vem stod där ute om inte Elsa? Hon hade bakat scones och hade med sig juice och paket. Otroligt gulligt av henne tycker jag! Så vi åt frukost tillsammans och jag öppnade paket från henne (som innehöll vinglas- superfina!) och paketen från familjen (som innehöll 1 mikro, 2 solstolar, 1 elvisp och 1 presentkort på H&M- perfekt!).

Jag bakade också tårta och lagade mat. På kvällen kom Gabbe och vi åt världens mysigaste middag vid köksbordet för en gång skull. Jag måste börja sitta där mer ofta, det är ju supermysigt. Ja, det var en lyckad födelsedag och jag hann inte ens tänka på att jag fyllde gammal. Perfekt!

Idag försöker jag plugga...jag har två uppgifter som måste göras innan torsdag. Den ena ska jag göra imorgon med två klasskompisar, men den andra måste jag göra själv idag. Kommentera någons summary...inte det roligaste direkt.

Idag fick jag förresten betyg på vår presentation som vi höll för några veckor sedan. Jag fick VG. Hur det gick till har jag inte en aning om, för jag var så nervös att jag typ ville dö och min röst lät som en osäker gammal tant. Men men, innehållet var väl kanske bra- eller så kanske jag höll i diskussionen bra..ja vad vet jag. Glad för mitt VG är jag iallafall. Det har gått väldigt bra hittills måste jag säga på engelskan, två VG av två möjliga och 92 av 100 poäng på grammatik-tentan. Inte dåligt! Jag är fan stolt över mig själv.

Nu ska jag gå och köpa godis, sedan ska jag läsa en av böckerna som jag fick av Sofia i födelsedagspresent i går. Fast, jag kan fan inte bestämma vilken av dem...iii svårt.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0