English literature

På torsdag är det dags för det andra litteraturseminariet. Vi ska då ha läst Ian McEwans Enduring Love. Jag har inte börjat läsa än, så jag tänkte faktiskt tillbringa hela dagen åt det. Det är så jäkla dåligt väder ändå, så jag kan lika gärna läsa ut den idag så har jag det överstökat liksom. Jag vet inte riktigt varför jag har skjutit på att läsa den, för jag gillade verkligen Atonement. Jag undrar om det ligger i att jag tyckte att den var lite svår att läsa. Hans ordval känns så märkliga ibland och det gjorde iallafall att Atonement gick långsamt att läsa (för att vara jag). Men vad vet jag, jag har ju inte börjat med denna än så vi får se!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Enduring Love är bra! Har i och för sig inte läst Atonement, så kan inte säga nåt om stilen, men vad jag minns så var Enduring Love ganska lättläst. Skulle beskriva den som lätt obehaglig dock. Nåt med stämningen, man mår liksom lite dåligt när man läser.



Förresten, har du sett nåt av nya The Killing-säsongen?

2012-04-16 @ 13:26:31
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0