En liten katt

Det är såhär att det finns en katt här. En stor, orange, tjock bondkatt som är världens gosigaste. Han kommer alltid springande mot mig när jag ser honom och spinner och har sig. Nu är det såhär att den här katten vill bo hos mig. Varje gång han är på gården och jag ska gå in försöker han klämma sig in genom dörren. Han tror att han är smart, fast han är alldeles för tjock för att lyckas. MEN. Igår hade jag och Elsa gosat med honom en stund (fast det var jag som stod för gosandet) och när vi gick in igen tog han sats... och sprang in i lägenheten, snabb som en vessla! Tanken slog mig faktiskt att jag skulle behålla honom. Det är väl inte hela världen eller? Fast sen påmindes jag om hur tjock han är och insåg att han förmodligen redan har ett hem. Snyft. Vi får se hur jag gör i framtiden....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0