Aioli

Igår gjorde jag egen aioli för första gången i mitt liv. Men jag måste erkänna att jag först trodde att det var något fel på receptet eftersom det inte innehöll creme fraiche. Hehe, jag fattade inte att man gör en "majonäs" med olja, vinäger och ägggula. Men gott som fan blev det! Till det åt vi kycklingfiléer under ett täcke av zucchiniskivor, soltorkade tomater, basilika och mozzarella. Och sen potatisklyftor till det. MUMS! Jag kan även tillägga att jag gjorde en hemagjord pepparsås till också, på herrns begäran.

Nu ska jag gå och baka egna hamburgarbröd, ikväll ska vi äta världens godaste hemmagjorda hamburgare nämligen.

Sorry, lite mkt ointresant mat info här kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0