Suffering

Åh jag är så trött. Ser typ i kors. Idag skulle jag gärna titta på någon spännande (läs läskig) film och äta popcorn och ta det lugnt. Får se om jag orkar. Hehe.

Vi såg en film från Iran idag, den handlade om en kvinna som flydde från Afghanistan när hon var yngre men nu återvänt för att rädda sin syster som blev kvar i landet. Den var bra och man fick tänka till lite. Tänk hur en del har det där ute i världen? Här klagar vi på matkoma och för mycket snö - andra saknar mat för dagen eller oroar sig mest för landminor. Fruktansvärt. Så idag sänder jag en tanke åt alla fattiga människor och de som lider.

Ser ni kontrasten? Mellan första och sista stycket? Jag blir full av förakt för mig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0