Motgångar

Sorry för lite dålig uppdatering. Jag har ju tenta på fredag om det är någon som kommer ihåg. I helgen gick jag igenom en liten identitetskris. Bara en aning överdrivet.

Jag fick nämligen reda på att jag blev underkänd på min senaste hemtenta. Jag var så totalt oförberedd på det så ni anar inte! Skriva är min grej liksom, jag kan det. Plugga inför prov, sånt kan gå åt helvete men en liten filmanalys ska jag greja. Iallafall så blev jag lite ställd. Jag började fantisera ihop att hela arbetet sög, att jag var sämst och ja ni vet. Jag gillar inte motgångar.

Jag gick iallafall och hämtade den där tentan igår och det var inte så illa som jag trodde. Jag blev underkänd för ca 5 rader av en 8 sidor lång analys. Resten var tydligen bra. Så nu måste jag bara ändra de där 5 raderna, lämna in det igen och få mitt betyg. Det känns skönt.

Men jag undrar om jag måste göra något åt min"jag ger upp när jag möter motgångar" anda. Det kommer man ju inte långt på.

Idag ska jag börja pränta in en massa fakta om europeisk film. Jag koncentrerar mig på hemtentan som vi fick se innan och sen får det bära eller brista. Sist brast det ju (på konvergenstentan där inte en enda fråga var samma) men på omtentan fixade jag ju ett VG så jag känner mig inte så orolig.

På fredag efter tentan åker jag hem till Västerås. Jag är ledig till torsdag nästa vecka (älskar det lilla "lov" som uppstår mellan två kurser)! Så jag stannar nog kvar där till onsdag. Sedan mina vänner så har ja bara en delkurs och en B-uppsats kvar på den här terminen. Lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0