Just ja!

Jag glömde ju berätta om skräckfilmskvällen.

Jag mötte upp killarna vid Pressbyrån (precis vid Universitetet) och vandrade sedan hem till Richard. Han bor i en liten stuga i skogen ca 15 minuters gångväg från mig. Världens gulligaste stuga, men väldigt läskigt. Jag fattar inte hur han vågar bo där själv, jag skulle dö! Å andra sidan är han uppväxt i Boden så jag antar att naturen inte direkt skrämmer honom...

Vi skulle egentligen ha sett två filmer, men vi nöjde oss efter en. Vi skulle ju upp tidigt nästa dag (ja, jag är medveten om att jag låter som en pensionär). Vi såg Dario Argento's Suspiria [1977]. Jag kan varmt rekommendera den för er som gillar gammal klassisk skräck. Historien var (som det ju ofta är i skräckfilmer) ganska banal. Men scenografin och soundtracket är lysande - kanske det läskigaste någonsin.



Se den!

Nu tänker jag titta på film och sedan sooova. Ledig till tisdag. Åh.

Kommentarer
Postat av: Morteniben

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2012-01-17 @ 12:48:56
URL: http://morteniben.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0