Dubbelsäten...

Jag har precis kommit hem från skolan! Vi hade en föreläsning om italiensk neorealism. Efter det såg vi Roberto Rossellini's Roma, città aperta [1946]. Den var väldigt bra men väldigt deprimerande.

Igår var vi ju som sagt iväg på bio. Filmen var ungefär precis så som jag hade förutspått - rätt dålig men ändå underhållande. Men de intressanta var ju de där dubbelsätena (hur fan skriver man säten i plural?!). Jo det ska jag tala om! Det var stoora sänger som låg utplacerade, med egna högtalare och tjänare som serverade snacks.

Ehrm. Eller inte. Det var tråkigt nog precis som det lät. D u b b e l s ä t e n. Två vanliga röda säten som satt ihop. Haha.

Nu ska jag dricka lite kaffe och sörja över att Gabbe överger mig. Vad fan ska jag hitta på idag då? BLÄ.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0