Torsdag 14 juli 2011

Jag såg Elle s'appelait Sarah (Sarahs key) igår. Jag har också läst boken för ett tag sedan. Jag tycker att boken och filmen är ungefär lika spännande och rörande. Bilderna var snygga men jag tycker att Kristin Scott Thomas bar samma trötta min i hela filmen. Jag fick liksom aldrig någon riktig känsla för henne som karaktär. Hennes utredning i filmen kändes inte särskilt motiverad.

Tyvärr fick jag också en känsla av att något saknades i historien (precis som jag kände när jag läste boken). Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad exakt det är som borde förändras - men historien når inte helt ut. Pusselbitar saknades också (som för det mesta då man gör film av en bok) och jag fann mig själv sitta och irritera mig över att de inte förklarade vissa saker eller ändrade en karaktärs personlighet. Ja menar - varför i hela världen gjorde de systern så osympatisk?


Källa.

Idag kom antagningsbeskedet. Det står nu helt klart att jag kommer att ägna en termin åt att lära mig 3D animation. Kul!

Kommentarer
Postat av: Falkandrine

Great idea make it site. Thank you.

2011-09-02 @ 10:22:43
URL: http://falkandrine.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0