OSCAR

Som du vill Sofia!

Tittade på oscarsnomineringarna nyss... och det var väl egentligen inte några särskilt chockerande nomineringar utan det såg utvungefär som på golden globe. Men dessa filmer ska jag försöka plöja igenom innan galan:

127 hours
The social network
Winter's bone
Black swan (ser rätt läskig ut!)
True Grit
The kings speach
The fighter
The kids are all right

Ja. Det är ju typ alla filmer!
 

Annars så håller vi ju på att titta på en massa klassiska Hollywood filmer i skolan just nu. Jag har insett hur mycket jag älskar klassiska hollywoodfilmer, de är ju så mysiga!
Idag såg vi Singing in the rain och Top Hat.

Till min filmanalys som jag ska skriva så ska jag analysera Frank Capra's It's a wonderful life. Jag såg den idag och den var helt underbar, jag älskade den. Jag har en känsla av att du Sofia skulle älska dessa filmer också.







Kommentarer
Postat av: Sara

Jag ska se Black Swan imorrn. Recension kommer! kram

2011-01-25 @ 23:36:47
URL: http://www.saraemanuelson.blogspot.com
Postat av: Sofia

Härligt. Vill också se alla dessa filmer... Christian har laddat ner True Grit och 127 timmar, så de ska jag försöka se (fast är inte så väldigt sugen på att se 127 timmar om jag ska vara ärlig, har sett glimtar, och den verkar lite jobbig, och äcklig!). Tror faktiskt att Christian har Black Swan också, den vill jag se mest av alla... och The King's Speech. Men Jenny, har du inte sett The Social Network än?



Ja, skulle säkert gilla de gamla Hollywoodfilmerna jättemycket, vi får kolla tillsammans nån gång.

2011-01-26 @ 21:28:50
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0