Helvetesvägen.

Godmorgon på er!

Igår hade jag en väldigt trevlig dag! Jag var tvungen att köra till Örebro för att hämta en hemtenta samt lämna av alla grejer jag fått/köpt i jul. Mamma, Sofia och Gabbe följde med. Att köra dit gick bra, dimman låg ganska tät men sikten var helt okej.

Vi kom fram till Örebro, visade dem lägenheten och packade upp lite grejer innan jag var tvungen att springa till skolan. fick fillbaka hemtentan (VG!) och skyndade hem igen.

När jag väl kom tillbaka till lägenheten var alla hungriga och mamma sugen på att köpa en rullgardin, blommor och en bokhylla som inflyttningspresent. Så vi for iväg till ikea. Där hittade jag världens finaste sängstomme för 795 kronor! Så jag slog till. Bokhyllan var slut, men lite annat fick vi med oss. Det var inte förrän när allt var betalat och klart som vi kom på att vi var tvungna att frakta med allt hem också. Sängstommen var ju 2 meter lång. Så vi fällde ner sätena där bak och körde in med allt vi köpt och så fickGabbe sitta på det nerfällda bilsätet hela vägen tillbaka - utan sikt och med snön virvlande runt oss. 

Så fort vi kom tillbaka till lägenheten lassade vi ut allt och skyndade sedan tillbaka till bilen för att köra hem så att vi skulle hinna hämta pappa på jobbet klockan kvart över fyra. 

Det gick ju sådär. Det rådde full snöstorm på vägarna och vi fick krypa hela vägen hem. Det var faktiskt riktigt läskigt för man såg ingenting och vägarna var helt oplogade. Men vi kom hem levandes.

Idag jobbar jag min sista dag och ikväll åker jag tillbaka till Örebro med Gabbe. Vi ska sätta upp sängstommen och gardinstångar och lite annat pyssligt. Mys.

på fredag har jag tenta och jag kommer helt klart köra på den. Drygt, men jag har fan inte hunnit plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0