UPPLADDNING!

De två senaste dagarna har jag i princip bott hemma hos Elsa. Vi har kollat på Oscarsbidragen. Nu har vi bara The Fighter och Blue Valentine kvar att se. Inte illa! Jag tänkte skriva kort vad jag tycker om alla filmer.

THE KIDS ARE ALL RIGHT



Väldigt bra. Skådespelarna är underbara men jag tycker att Annette Bening var bäst. 

TRUE GRIT



Jag måste säga att jag blev lite besviken. True Grit är inte en typisk Coenfilm - det är en ganska vanlig och kommersiell film. Jag tycker att handlingen var svag och många av scenerna kändes onödigt långa. Jag hade velat klippa bort hälften och ersätta dem med något mer... intressant. 

BLACK SWAN


Fantastisk film. Otroligt vacker. Man skulle kunna tillbringa timmar åt att analysera den här filmen. Jag vill se den igen! 

127 HOURS




Jättebra. Hemsk. Upplyftande. Imponerande att man har lyckas göra en film om en klättrare som sitter fast i en klippa en helt film, så spännande. 

INCEPTION



Snygg och intressant film men jag tycker inte att den är så bra som alla säger. Det var inte särskilt spännande och den var alldeles för lång. 

TOY STORY 3



Ärligt talat förstår jag inte varför den ens är nominerad. Visst, den är gullig. Men jag tycker inte att den är speciell eller unik. 

THE KING'S SPEECH



Min absoluta favorit. Den är underbar! Colin Firth vinner en Oscar och jag håller tummarna för att Geoffrey Rush också gör det, för han var grym. Jag hoppas också att de vinner för bästa film. 

THE SOCIAL NETWORK



Jag tyckte verkligen om den här. Fast som jag skrev tidigare, Mark framstår verkligen som hemsk i filmen. Men den är spännande och intressant. 

Vi såg också Tangled igår och den var precis så som jag trodde att den skulle vara - ljuvlig. Se den. 



 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, jag vet, visst är The King's Speech helt underbar? Men, Winter's bone då? Har du sett den än? Varför ska du se Blue Valentine förresten?

2011-02-17 @ 13:22:13
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0