En dålig tjuv

Idag har jag och Elsa haft en jättemysig dag på IKEA i Örebro! Vi gick runt i butiken i ca två timmar och köpte lite smågrejer till våra lägenheter. Jag har världens längsta lista på saker jag vill köpa där nu. Men något hemskt hände. Jag råkade snatta ett paket ljus. Jag dog när jag kom hem och upptäckte att jag råkat lägga paketet i min väska istället för i IKEA-kassen. Hur lyckas man med det? Jo det ska jag tala om för er. BÄR INTE DIN VÄSKA PÅ AXELN, BREDVID DIN IKEA KASSE.

Jag fick panik! Jag vill inte vara en tjuv! Så jag ringde till Ikea kundstjänst och berättade vad jag råkat göra. Det kan ju möjligtvis ha varit det mest pinsamma telefonsamtalet någonsin. Jag sa till henne i min förtvivlan att jag bodde på Tärnvägen. Hon arbetade på Ikea kundstjänst i Stockholm. Som att hon visste vad Tärnvägen var liksom. Åh gud vad pinsamt. Men hon var snäll och tackade mig för att jag ringde och sa att om jag hade vägarna förbi så kunde jag lämna in dem, eller betala för dom. Så nu är mitt samvete rent och jag kan sova inatt. Puh.

Ikväll ska jag och Elsa fira att vår uppsats i princip är klar, genom att äta mat tillsammans och dricka lite öl. Imorgon åker jag till Västerås!

Kommentarer
Postat av: Sofia

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! JAG DÖR! Typ det roligaste jag har hört på evigheter.

2011-12-14 @ 21:58:04
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0