Det är över nu

Jag ligger i soffan och halvsover. Kom hem från Örebro för ca en timme sedan. Imorgon är det här över. Ingen mer pendling var eviga dag! Jag tror faktiskt att pendlingen gjorde mig lite deprimerad där på slutet. Dagarna blev ju så jävla långa, upp klockan sex i beckmörker för att trängas med resten av mänskligheten (som är ganska hemsk har jag upptäckt), plugga ca 5-6 timmar, sedan åka hem i mörkret igen med ytterligare trängsel. Komma innanför dörren runt 7 tiden på kvällen och vara så trött att man stupar. Gå och lägga sig vid 10-11 för att i huvudtaget orka ta sig igenom ytterligare en dag.


MEN NU ÄR DET ÖVER. Halleluja. Jag fattar inte hur människor orkar pendla i flera år.

 

Ikväll ska jag och Gabbe fira att vi har helg i tre dagar med underbar fredagsmat. Men helg innebär inte vila, för i helgen ska jag flytta. Jag fick nycklarna igår och gick förbi lägenheten idag för att mäta lite. Fy fan, den ser för taskig ut! Blåa och röda väggar, avskavda lister och en frys som står längs med väggen i ”rummet” (eftersom det inte finns någon plats för den i det minimala pentryt. Ja herregud, I have my work cut out for me. Vi får se om Gabbe och jag blir tvungna att hyra en bil imorgon för att kunna måla innan alla möbler kommer dit. Jag fattar inte hur det ska gå till annars nämligen, eftersom det är så litet. Det ska bli kul också såklart, nu har jag något att se fram emot. Ett litet projekt som inte har något att göra med skolan.

 

Det känns lite som att jag har gått under Jorden den senaste tiden. Jag har inte haft tid för något annat än skolan så det ska bli underbart med jul och jag längtar tills jag får leka med Rebecka (du har inget val) Hihi.

 

Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, kul med ett projekt ändå! Du borde ta före- och efterbilder!

2011-12-01 @ 23:05:46
URL: http://ensofia.blogspot.com
Postat av: R

Lycka till med flytten! Klart vi ska leka nån dag!

2011-12-03 @ 00:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0