Skolkaos.

Herregud vilken jävla inledning på veckan. Jag har gått från förväntan inför 3d-kursen till fullständig panik och sedan ångest efter kursintroduktionen. Jag bestämde mig för att det inte var något för mig. Jag har inte lust att sitta i 18 timmar i sträck och "bo i datasalen" och göra renderingar (eller vad fan det nu hette) och sedan redovisa inför en hel klass något som jag inte kan och som det lät, inte skulle få lära mig heller. Som tur är hade jag min kompanjon Elsa med mig som hade minst lika mycket panik, så vi tog ett gemensamt beslut att hoppa av kursen. Så då fick vi istället problem med vad vi skulle läsa istället. Vi pratade med studievägledaren som sa att det enda lediga kurserna var Svenska, Historia och Litteraturvetenskap. Av vilka ingen egentligen intresserar mig. Då kom Elsa på den brillianta idéen och frågade studievägledaren om det fanns platser kvar på MKV C. Och det fanns det! Så det var bara att kasta sig in i det på direkten och vi gick till introduktionen under eftermiddagen. Så nu ska vi alltså skriva C-uppsats. Det var inte riktigt vad jag hade planerat! Men den måste ju läsas förr eller senare så...bara att tagga till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0