Tenta 1.

Blä säger jag.

Jag hade glömt bort hur mycket jag hatar prov. Här har man pluggat i en vecka, tvingat hjärnan att lära sig begrepp som sociallingvistik konnotation och etnometologi. Sedan kommer provet. 7 frågor fick vi. Sju! Inget centralt begrepp var med på provet trots att det de sa att det var det viktigaste att lära sig. Den första frågan bestod av 4 enpoängs frågor och det var en fråga baserad på det enda kapitel som jag inte hade läst. Jag hade ingen aning om vad frågorna ens betydde så jag fick gissa mig fram till 4 (såklart felaktiga svar). 4 poäng av 16 möjliga rätt ner i papperskorgen. Resten av frågorna hade jag lite koll på men alltså jag tror inte att jag skrev tillräckligt mycket eller tydligt. Det kan lika gärna bli underkänt och då måste jag göra om skiten! Jag känner mig inte alls glad.


Men nu är det helg och jag sitter här i Rebeckas lägenhet (hon är omedveten om detta) medan hon är och skriver en tenta. Jag ska försöka att inte tänka på den där jävla tentan och försöka ha en trevlig helg istället. Men mina tummar är hårt knutna. Snälla rara Gud (om du existerar), låt mig klara den här tentan! 


Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nej, vad trist att det gick dåligt! Men du klarade det säkert, brukar alltid kännas osäkert efter tentor.

2010-10-15 @ 15:25:10
URL: http://ensofia.blogspot.com
Postat av: mamma

Jag håller också tummarna att det gick bra. Om du skrev på 12 frågor borde det väl ha gått vägen?

2010-10-15 @ 16:32:02
Postat av: sara

Jag tycker att det later som det gick helt okej. Det ar ju alltid nat man inte fattar. kram sara

2010-10-18 @ 14:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0