SÅ VAD TYCKTE JAG?

Som jag lovade er förut så tänker jag berätta för er vad jag tyckte om The walking dead.

Första avsnittet är ganska långt -  långa scener, långa dialoger och långa klipp. Det kändes aldrig otäckt, man skrämdes aldrig av höga ljud, korta klipp eller plötsliga, överraskande händelser. Det betyder däremot inte att det någonsin var tråkigt, nej nej - snarare tvärtom. Det ingav till en obehaglig känsla som även ljuset och ljudet bidrog till. Karaktärerna i serien beskrevs (förmodligen medvetet) som ganska vanliga, om man jämför med en serie som t.ex. Lost där karaktärerna är seriens centrum, där alla typiska karaktärer finns representerade; den snygga, den arga, den roliga osv. The walking dead känns mer realistiskt (ja trots zombier) och det är det som gör serien skrämmande. Den känns intressant och annorlunda. Jag tror inte att The walking dead kommer att bli "The next big thing" men jag tror att den kommer att få en stor trogen publik som gillar zombies och smarta dialoger. Jag har sett tre avsnitt och ikväll sänds det fjärde i USA. Jag är hooked och längtar tills alla avsnitt är sända så att man kan ha ett marathon.



The Walking dead är baserad på en serietidning. 



SPOILER: Förövrigt så grät jag nästan när hästen blev uppäten. Jag ville att han skulle rida på den hela serien. Stackars häst.


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra recension! Håller med. Längtar till nästa avsnitt (fast jag har bara sett två). Är hur bra som helst ju. Kram

2010-11-21 @ 19:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0