Nazister, film och kaffe

Idag när jag satt vid busshållsplatsen (Råby igen såklart) så såg jag att det stod en kanske fem polisbussar vid Råby centrum. Fem minuter senare strömmande det till fler och jag skojar inte när jag säger att säkert 30 polisbussar passerade mig där jag satt. Efter dom kom polisbilar märkta med "hundsektionen". Ni förstår nog inte hur mina ögon såg ut (inte jag heller eftersom jag inte kan se mina egna ögon) men jag föreställer mig att de var runda som tefat. Det var det mest spännande som hänt mig den senaste veckan och jag blev riktigt besviken när bussen kom. Jag läste precis på nyheterna att nazisterna tydligen har en protest mot invandrarvåldet (inspirerat av mordet på Beatrice). Det är ju helt jävla fucked up! Jag skulle önska att de kunde göra något vettigare av sin tid, som att läsa en historiebok tex. Kanske om andra världskriget? De kanske skulle lära sig något.

Igår efter mitt och systers Supernatural marathon så tog jag bussen ner på stan. Där skulle jag byta buss för att ta mig till G men några minuter innan jag kom fram till stan bröt helvetet loss. det började vräka ner regn och åska och blixtra som aldrig förr. Då ringde han och hans snälla bror och sa att de kunde hämta mig på stan så slapp jag stå i regnet. Mycket vänligt. Sedan kollade vi på film. Det blev Jagad som gick på tv. Den filmen har man ju sett x antal gånger, men den är lika spännande varje gång.

Nu sitter jag hemma och dricker kaffe och kollar på tv. Ikväll ska ja hem till G igen. Film eller schlager står på schemat. Jag vet inte riktigt hur kul det är att se Schlagerfinalen när Sverige inte ens är med men det är ju faktiskt lite av en tradition.

Idag kom jag och tänka på Stanley Kubrick's " A clockwork Orange". Har ni sett den? Någon mer disturbing film får man ju leta efter. Trots det är den grymt bra.


A clockwork orange


A clockwork orange

Ni får ha en trevligt lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0