Vinn en veckas betald drömresa

Vem vill inte göra det? Nu finns chansen, om man kan åka iväg i slutet av nästa vecka vill säga. Jag tänker ägna resten av dagen åt att fundera ut vad min drömresemål är och sedan ska jag fan vinna den här tävlingen! Jag vinner aldrig något, men denna står det mitt namn på. Läs mer:

http://www.reseguiden.se/artiklar/forverkliga-dromresan-bli-var-resereporter-1698


Annars då? Systemfel på jobbet, kan i prinicip inte göra något förutom att svara i telefon och säga att vi inte kan göra något. Lyckat.

Många funderingar över framtiden. Igår föreslog min vän att jag skulle bli socionom. Det låter faktiskt som något jag skulle vara väldigt bra på. Tänk vad roligt att ägna livet åt att hjälpa andra. Men film/tv/produktion/journalistik lockar också. Shit vad jag känner mig förvirrad!

Imorse blev en man knivrånad på sjöhagen av två yngre killar. Vart är världen påväg? Vem kan göra så mot en annan människa? Jag förstår ingenting. Var fanns deras föräldrar och varför rände dom ute vid fyratiden laddad med knivar? Vem kan rädda dom stackars ensamma vilsna själar som gör något sådant mot en annan person. Dom kan ju inte må bra inombords.

Sorgligt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tycker att socionom låter som ett SJUKT tråkigt yrke. Och jobbigt, se hemska saker som de där två pojkarna varje dag (om man är typ socialsekreterare). Satsa på det du verkligen älskar tycker jag.

2010-03-17 @ 11:25:24
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0