Remember me





Hej alla!

Jag har inte haft tid att blogga så mycket den här veckan, det har varit lite kaosartat på jobbet.
MEN. Jag hann ändå med att se en förhandsvisning av "Remember me". Eftersom jag har haft så mycket annat att göra den senaste tiden gick jag in helt blind inför visningen. Jag hade inte ens sett en trailer! Jag visste inte vad den handlade om mer än det som stod om den i biotidningen.
Filmen var underbar. Det var ett starkt drama som förlitade sig på karaktärernas känslor och frustrationer istället för händelser. Den handlade om kärlek och tragedi och om hur ödet/slumpen formar ens liv och hur snabbt livet kan förändras. Eftersom jag inte läst något om filmen var jag inte alls beredd på hur det skulle sluta. Jag blev fullständigt lamslagen. Det var så oväntat på något vis men ändå så självklart. Sättet dom illustrerade det på var fantastiskt och håret på armarna reste sig flera gånger. Snyftningar hördes lite här och var i salongen.

Nej det var en upplevelse. Om ni ska se den, läs ingenting i förväg.
Nu ska jag fortsätta med pappershögen framför mig. Hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0