Lördagsmys!

Idag har varit en underbar dag! Jag vaknade halv nio (?) och kände mig pigg och utvilad. Pensionärsvarning på mig. Iallafall. Jag gick upp, tog en dusch och åkte sedan iväg med mina kära föräldrar på en shoppingrunda i strålande solsken och till ljudet att smältande snö. Kanske världens mest fantastiska ljud!

Jag hittade inte vad jag sökte utan åkte med päronen hem. Där myste jag med mina älskade katter. Lennon låg i Sofias säng i en alldeles varm och mjuk pälshög. Han gjorde sitt lilla mjao ljud som är så gulligt att man vill äta upp honom.

Sedan gick jag ut och satte mig i solen i en timme och lyssnade på radio. Efter det kom Mia. Då tog jag bilen och åkte och hämtade upp R och så åkte vi och hyrde film till kvällen. "The box" och "(500) days of summer".

Sedan åkte vi hem, jag satte mig framför datorn och började planera kvällens mat. Jag kom fram till Kycklingspett med paprika, lök och champinjoner i asiatisk marinad, potatisklyftor, tzatziki, hemmagjord hummus och en vitlök/lime/chili sås. Det har jag pysslat med att tillaga den senaste timmen. Nu står allt i ugen och doftar ljuvligt. Snart är det postkodmiljonären sedan ska vi kika på filmerna. Chips, cola och öl finns i huset. En enorm godispåse också.

Fan livet är underbart ibland. Man ska uppskatta alla små saker!

Haha ha.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det låter verkligen som en sjukt dag och maten låter helt fantastisk. Känner mig avundsjuk. Själv har jag bara suttit i min fåtölj och tittat på Life Unexpected hela dagen, och sedan ätit räkmackor. Vill också pussa Lennon! Fusk.

2010-03-20 @ 21:23:23
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0