P&P

FREDAG. Underbara, underbara dag.

Den började inte alltför bra dock. Jag försov mig, vilket i och försig inte är något ovanligt men ändå frustrerande. Som tur var fick jag skjuts till jobbet av min snälla pappa. Vi stannade till vid OK som jag alltid gör på fredagar innan jobbet för att köpa Veckans Nu samt Expressens Fredag. Denna gång stod dock en gammal tjurkärring i kassan som vägrade låta mig köpa Fredag utan expressen fastän de inte hade några exemplar av expressen i butiken. ? Det tyckte jag var otroligt dåligt så jag blev jättearg och snäste till henne att varför har ni fredag framme och man inte får köpa den utan tidningen (som inte finns!). Hon hade inget vettigt svar på detta. Jag talade också om att hon kanske borde informera övrig personal om detta då jag får köpa den utan tidning VARJE vecka. Inte heller detta hade hon ett vettigt svar på. Jag blev så jävla förbannad! Snacka om att hon inte kände till ett litet uttryck som kallas "customer service". Kärring.

Sedan kom jag till jobbet. Gick och hämtade kaffe. Började en livlig diskussion med en kollega om The Office, slår ut handen och.. spiller ut kaffekoppen. Över hela skrivbordet, tangentbordet och mobilen. Fan.

Nu sitter jag här fredag eftermiddag och hoppas att turen vänder. helgen förväntas bli kul/händelserik. Ikväll bjuds jag på middag hos familjen och släkt. Imorgon blir det födelsedagsfest för en killkompis. DET kommer bli intressant för med på festen är mitt lilla psyko som jag berättat om förut. Drama ladies and gentlemen.

I veckan var jag och såg Snabba Cash på bio. Den var underbar! Skådespelarna var helt sjukt fantastiska, jag satt helthänförd genom hela filmen för jag är inte van vid att se en svensk film med bra skådespelare. Den var snygg, snabb och brutal.

En annan film jag vill se är The Cove- dokumentären om Japans delfinslakt som skett i största hemlighet fram tills filmaren Louie Psihoyos tillsammans med eldsjälen och före detta Flipper-tränaren Ric O’Barry, lyckats ta sig in i den tungt bevakade viken där slakten av delfiner sker och filmar detta. Det är en viktig dokumentär som behöver uppmärksammas så att dessa vansinnesdåd kan få ett slut.



Trevlig helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0