Beslutsångest

Svåra val i livet. Eller inte alls särskilt svåra. ?

Avatar var rätt medioker- det märktes tydligt att James Cameron spenderade 10 år med att göra en snygg, cool film att titta på men någonstans på vägen tror jag att han glömde bort handlingen i filmen för det fanns ju liksom ingen. Dom lallade runt i djungeln i typ 2,5 timme, krigade en 30miuter sen snipp snapp slut. Men snygg var den!

Jag har kikat lite på Golden Globe nomineringarna i år- den sänds ju nu på kanal 9 på söndag. (YEAY!)   Jag undrar hur jag ska kunna se denna och jobba dagen därpå? Jag måste nog ta ledigt på måndag känner jag...IALLAFALL. Nu kom jag av mig! Det jag skulle komma till är att jag tycker att det är fruktansvärt kul att The Hangover är nominerad. Jag hoppas att den vinner. Sedan är det ett par filmer jag gärna skulle vilja se som är nominerade- men hur ska jag hinna det? Nej jag får nöja mig med en uppesittarkväll. Förhoppningsvis.

En annan sak; jag har helt missat Glee (eller jag har ju naturligtvis varit medveten om serien, men inte haft tid till att se den) och börjar nu känna ett litet välbekant sug komma krypande. Jag får ta tag i det snart!

Idag har jag beställt tre böcker och ett tvspel (Jag åkte nämligen förbi Medimarkt i söndags och råkande oops komma hem med ett Xbox 360. vad ska man göra?) som jag är väldigt excited över. Böckerna är tre  stycken som jag länge velat läsa: Catch me if you can av Frank Abagnale, Ett land i gryningen av Dennis Lehane samt The road av Cormac McCarthy. Den sistnämna har förövrigt blivit filmatiserad av John Hillcoat med Viggo Mortensen i huvudrollen. Den ska bli spännande att se! Tvspelet jag köpt är Avatar.. hehe jag lovar att tvspelet är roligare än filmen!

Nej nu har jag nördat färdigt för idag!

Bilder från The road:

The Road: The Father and Son hiding from Cannibals

The Road: The Father and The Son Find a Truck

THe Road: Father and Son Walking

Michael K. Williams in The Road

The Road Poster: Robert Duvall Guy Pearce Charlize Theron

Tags:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0