Forrest Gump, Indiana Jones och drömmar.

När man sitter här på jobbet med en sprucken dröm, besvarar samtal från sura kunder och tittar ut över ett snötäckt och kallt Sverige för hundrade gången kan man inte låta blir att låta tankarna vandra. Jag är urtrött på den här vintern. Jag vill bort! Jag vill till solen och värmen. Jag vill sitta vid vattenbrynet med sanden mellan tårna och bara njuta. Jag tittade igenom lite gamla kort idag och jag tänkte att jag skulle visa er var jag befann mig för ca ett år sedan:





Tänk att det här var mitt hem i sex månader. Overkligt.

Förresten, jag har två andra lite roliga kort som jag tänkte visa er. Jag bodde i USA under ett år och under en trek igenom Arizona, Utah och Nevada så stannade vi till på två kända filmplatser.
Någon som har sett Indiana Jones: Raiders of the lost ark?  Kommer ni ihåg ormgropen som Harrison Ford ramlar ner i? Så här ser den ut i verkligheten.



Harrison Ford hissades ner genom det här hålet ner i grottan som ni ser inte är en grotta egentligen.

Forrest Gump då. Kommer ni ihåg när Tom Hanks börjar springa i filmen? Han springer ju i flera år om jag minns rätt. Iallafall en dag får han nog. Han stannar på en väg med sitt följe och bestämer sig för att gå hem.
Precis här.



Härliga minnen såhär på torsdagsförmiddagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0