Up and away

Tja.

Igår efter jobbet åkte jag och roomie ner på stan. Vi handlade lite smågrejer till lägenheten och avslutade rundan med Spicy take away.
Klockan åtta satt vi bänkade framför Outsiders som igår handlade om tre olika människors rädsla för fett. En bodybuildertjej, en fembarnsmamma som ville göra fettsugning samt en tjej som var rädd för feta människor. Haha, ja ni hörde rätt. Hon var livrädd för feta människor. HA HA ha haha. Jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket åt ett program förut, vilka dumheter! Sedan skulle tjejen bli "botad" genom att gå på hypnos. Haha haha ha. Har ni någonsin hört något så knäppt?
Iallafall.

Efter Outsiders kollade vi på "Up in the air". Jag måste säga att jag blev väldigt besviken, filmen var väldigt medelmåttig. Den var inte spännande, fantastisk eller direkt vacker på något vis. Framför allt kändes den inte magisk, så som jag tycker att en Oscarsnominerad film bör. Jag menar hur dåligt har filmåret 2009 varit egentligen om en film som den är nominerad?
Vad kritikerna ser i den här filmen är däremot rätt uppenbar. George Clooney och ekonomikrisen. Ingendera särskilt bra porträtterad. Nu betyder inte det här att jag hatade filmen, bara att den inte är värdig en oscarsnominering.



Nästa film att se blir The hurt locker. vet inte om den hinns med idag men det skulle vara så kul om den vore fantastisk och om Kathryn Bigelow skulle slå sin gamla exman James Cameron. Jag håller mina tummar!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0