Snöröjning.

ÄNTLIGEN fredag igen. Tänk vad veckorna flyger förbi. Jag var lite deppig igår för Roomie jobbar i helgen och när hon jobbar innebär det TRÅKhelg för mig, för jag är kanske jordens mest sällskapssjuka människa. Ja, jag är självisk också.
Anyway. Jag var lite nere tills jag satte mig i bilen imorse och min kära far frågade om jag ville åka med till Hölick på söndag. Yeay! Bara över dagen dock, men det betyder ändå en hel sysselsatt dag och jag har aldrig sett Hölick under vintern, det kommer säkert vara makalöst vackert. Pappa frågade mig om jag har skidor. "Skidor?" frågar jag. "Ja hur har du annars tänkt ta dig till stugan, gå igenom en meters oplogad snö?". Jag hade visst inte tänkt så långt. Vi åker dit för att se så att taket har klarat av de enorma snömassor som vi har fått i år. Och att skotta. Helt plötsligt låter det inte lika spännande...

Imorse när jag kom till jobbet och skulle logga in på facebook så var jag fortfarande online. Är inte det konstigt? Jag loggade ju in hemma också igår så borde jag inte ha loggats ut automatiskt på jobbet då? Jävligt irriterande.


Igår prickade jag och R av ännu en Oscarfilm, "An education". Den var rätt bra, men den var rätt lättsmält och jag förstår inte riktigt vad den gör som Oscarnominerad. Däremot har den fått, som min kära vän sa, ett väldigt fyndigt namn. Den borde visas för alla tjejer. Kanske kan spara dom några misstag, även om jag tvivlar på det.

Kvällen blir lugn, kanske tar och ser ännu en film. Jag har fått R intresserad av att se Frost/Nixon som ju var min favorit film förra året. Den skulle jag kunna tänka mig att se igen. Kan någon förresten förklara Watergate skandalen, för jag har redan glömt och det är så irriterande att jag inte vet vad det innebär. Pinsamt!
Sofia?



Hölick a'la sommar.





Kommentarer
Postat av: Sofia

Okej. Alltså, jag tycker också att det är sjukt krångligt. Men som jag förstår det så började det hela när fem män bröt sig in i Watergate (ett hotell i Washington) där demokraterna hade sitt högkvarter och där demokraternas valkampanj sköttes ifrån. De bröt sig in för att fixa nåt slags avlyssningssystem. När de greps visade det sig att de hade koppling ända upp i regeringen och till president Nixon. Kongressen gjorde sedan en s.k. impeachment (detta har jag faktiskt precis lärt mig i skolan!) där de åtalade Nixon och avsatte honom som president. Det var två journalister (Woodward och Bernstein) som avslöjade hela grejen också, med hjälp av en källa som kallades Deep Throat. Det tycker jag är ett väldigt roligt smeknamn. Alla presidentens män handlar om skandalen, om du vill lära dig genom en film (vilket du så klart vill).



Ps. Jag kunde ALLT det här själv.

2010-02-05 @ 15:18:54
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0