Makalöst.

VILKEN JÄVLA SKIDTÄVLING IGÅR! Herregud det var bland det bästa jag sett. Mest glad är jag nästan över att de jävla norrmännen fick stryk. Jag känner verkligen ett riktgit hat mot det norska laget. HA! Rätt åt dom!
Jag hoppas att min egen dåliga karma inte ger avspegling i resten av OS nu. I sådant fall ber jag om ursäkt till de svenska skidåkarna.

Helgen har som väntat varit lugn. I fredags var jag hemma hos familjen och tittade på OS och det var mycket trevligt. Hockeyn blev en riktig rysare! Jag, pappa och min kära bror satt och skrek i kör om de värdelösa sportkommentatorerna. Men vi vann och det var skönt. Imorgonbitti klockan 6 är det jag som går upp och kollar Finland-Sverige. Vi måste slå dom jävlarna för att slippa möta Ryssland och Kanada. Gör vi det känns det ju ganska kört. Oj nu var det visst tillbaka i OS snack igen, oops.

Lördag. Jag och R skulle gå och handla mat på sjöhagen. Affären var stängd pga haveri. Jaha tänkte vi, då tar vi bilen till någon annan affär. Nehej sa bilen och körde fast. Riktigt jävla fast. Inte en jävla milimeter rörde den sig. Jag stod därbakom och låtsades putta på (nada fäste och nada armmuskler) medan R gasade. Det gick inte så bra. Jag frös ihjäl. R frös ihjäl. Efter många om och men och med hjälp av några änglagrannar fick vi iväg den. R körde iväg som en raket och jag sprang efter som i en film. R vågande inte stanna igen så jag fick öppna bildörren och kasta mig in i farten medan hon hysteriskt skrek "Men hoppa in J, hoooppa in". Haha det måste ha varit en riktig syn. Sedan körde vi något varv och så fastnade bilen igen. Segern var kortlivad. En timme och med 6 personers hjälp senare var vi lösa igen och vi parkerade bilen där vi hade stått från början. Middagen blev fryst pizza från OK. 2 timmar var vi ute och kämpade. I tunna kläder och fingervantar. Yeay.

När ska denna vargavinter sluta? Det är ju helt sinnesjukt vad mycket snö vi har. Jag har aldrig i hela mitt liv sett såhär mycket snö och då ska ni veta att jag har säsongat i fjällen.

Ikväll ska jag som jag nämnt tidigare gå och se Shutter Island. Jag är så excited så att det känns som att jag ska spricka. Jag tror att den kommer att äga så hårt. Det ska bli skoj att träffa A. också.

Jaja, nu ska jag sluta babbla. Vi hörs när vi hörs. Och en sista grej;

HEJA SVERIGE! BU FÖR FINLAND (OCH NORGE).





Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Jenny!

Jag har hittat dig.Kul, en blogg till att läsa!!

2010-02-21 @ 21:32:17
Postat av: Sara

Jag vill ocksa se Shutter Island nu, efter att du har pratat sa mycket om den! Och lasa boken. Sag The Cove forresten, typ basta filmen jag sett i ar. Kram

2010-02-21 @ 23:21:09
URL: http://www.saraemanuelson.blogspot.com
Postat av: J.

Sara: Å. har du sett The Cove... FY vad avundsjuk jag är. DUMMA dig. jag vet inte hur jag ska lyckas att få tag i den.

Mamma: Jamen sedär, då har du nåt att fördriva tiden med.



KRAM

2010-02-22 @ 09:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0