Harry Potter 8!!!!

Har ni hört att Rowling ska skriva en fortsättning på Harry Potter?! Nej inte jag heller. Trist va? Tänk vad kul det skulle vara..Anyway. Jag såg Harry Potter and the half blood prince idag. Bättre sent än aldrig tänker ni. Men då kan jag tala om för er att jag inte gillar filmerna särskilt mycket. Böckerna är fantastiska, jag har nog läst dom ett tusental gånger. Vardera. Filmerna däremot är ganska värdelösa tycker jag. Den magiska känslan som finns i böckerna förloras helt i ett hav av dåliga skådespelare och specialeffekter. Ganska ironiskt med tanke på att det är en historia om just magi. Jaja, den sjätte filmen var ganska tråkig tycker jag. Lång var den också. Det var vissa saker jag reagerade på, brann verkligen Weasleys hus upp? Det har jag inget minne av. Dog verkligen Aragog i denna del? Det känns som att hans död var del av någon annan historia. Men det är ju mycket möjligt att jag kan ha glömt dessa detaljer, det var några år sedan jag läste böckerna nu. Man kanske skulle börja om igen?

Jag hittade detta när jag googlade på skoj:
"But in an interview with Time magazine, which put Rowling at No 3 in its Person Of The Year list, she said: “There have been times since finishing, weak moments, when I’ve said ‘Yeah, all right’ to the eighth novel. “If – and it’s a big if – I ever write an eighth book, I doubt that Harry would be the central character. I feel I’ve already told his story." By: Wendy Boswell


BRONS till Ohlsson i 5milen. Fantastiskt. Men det var väl förjävligt att den där jäkla hugg-norsken skulle vinna. Honom tål jag inte. Hur roligt var det inte när kommentatoren sa "böt" och sedan ca en timma senare var tvungen att förklara för folk att "böt minsann också är ett ord". Så typiskt folk att höra av sig till Svt mitt under sändningen för att påpeka hans språkfel. Skoj!

NU är det Hockeyfinal, The game of the games som de tydligen kallar det i kanadensiska tidningar.

Helgen har förövrigt vart rätt kul. Igår kom några förbi hemma hos oss för lite förfest och melodifestival. Sedan gick vi ut. Det var rätt tråkigt ute dock som vanligt så vi åkte hem rätt tidigt med älskade mcdonalds som sällskap.




Kommentarer
Postat av: Sofi

Haha. Sjukt taskig rubrik. Och nej, deras hus brann inte upp. De tyckte inte att det var nog med action i boken så de var tvungen att hitta på den där scenen i filmen. Fett dåligt, jag vet.

2010-02-28 @ 22:49:58
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0