Första skoldagen...

Heej alla glada!

Nu ni har jag precis kommit hem från universitetet. Jag började kvart över åtta i morse. Hajar ni? Jag hr varit i skolan i ca 12 timmar. Jag är heelt slut. Död. Mörbultad. Heter det så?


Jag ska börja med att berätta om natten till idag. Jag har seriöst aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Av vad vet jag inte riktigt. Att jag var själv, att lägenheten är så stor, att den ger i från sig skumma ljud och att min fantasi är på tok för bra för mitt eget bästa. Iallafall så låg jag på helspänn, jag kallsvettades och paniken bara växte ju längre tid det tog för mig att somna. Jag minns att den senaste gången jag kollade på klockan så var den halv fyra. Jag måste ha somnat strax efter men vaknade med jämna mellanrum av mardröm efter mardröm. Jag ville gråta och skrika och helst gå ut på gatan. Jag gjorde ingetdera.

Anledningen till att jag berättar det här är för att ni ska förstå hur jävla stört trött jag har varit idag (och nu). Lite medlidande ni vet.

Tror ni inte att jag lyckades komma försent i morse? Första skoldagen. Jag kom in i aulan som var fullproppad med folk som glodde som tokar. Det fanns inte en enda ledig plats så jag fick sitta på trappan. Grattis Jenny liksom.

Jag har haft två "föreläsningar" idag. Den första var en kursintroduktion för MKV (A kursen läser vi med alla MKV inriktningar, PR, Digital media och design, allmän MKV samt vi filmare). Den gågick i ca två timmar. Efter det hade vi rast till kvart över ett. Hyffsat tråkigt. Men vi fördrev tiden med att snacka och käka mat. Universitetet har typ 5 restauranger, rätt coolt. Ca 16000 studerar där!

Iallafall så började den andra introduktionen kvart över ett som sagt. Det var bara vi filmare som var där för det var kursintroduktion för enbart vår inriktning. Vår ansvarige lärare är en unge kille som håller på att doktorera i filmvetenskap som jag fattar det. Han är klar om ett år och innan det så har han gått samma program som jag går nu.  Men vi har andra lärare också.

Det verkar iallafall bli grymt kul. Jag ser mest fram emot B kursen där vi ska fördjupa oss i Hollywoodfilm, europeisk film samt world cinema.

Alla i klassen fick presentera sig idag och vi skulle berätta om oss själva, varför vi läser detta osv. Det var ju måttligt kul. Dom flesta verkar hypersmarta och jag blev lite rädd faktiskt och väldigt nervös. Jag sa att jag gillar skräckfilm, gärna dålig sådan. Sedan inflikade jag att jag nog var ensam om det och fick lite skratt. Haha. Höhö. Eller något.

Efter lektionen var slut så stannade jag och Elsa kvar på campus för vi hade spel och mingelkväll runt halv sex och Kim hade visning på lägenheten idag så jag tyckte att det var bättre att jag höll mig borta. Så vi spelade spel tillsammans med Corax röd (bland annat lekte vi hela havet stormar och jag vann nästan. Haha eller inte). Vid halv åtta åkte jag hem för jag orkade typ inte hålla ögen öppna längre.

Shit vilken uppsats detta blev! Om ni har orkat läsa så får ni 10 poäng.

La Familia: jag kommer hem på torsdag och tänkte stanna i Vässan till Söndag så vi kanske kan ses?

KRAM


Kommentarer
Postat av: R

Jag ser mig själv som en i din La Familia så JA vi ses på torsdag! :)

Det låter jätteroligt och utbildningen verkar passa dig som handen i handsken hör jag! KUUL!!



Saknar dig, det skulle ha passat fint med en filmkväll med dig just nu. Förövrigt så heter det mörbultad. :D

KRAM till dig min duktiga vän!

2010-08-30 @ 21:46:36
Postat av: J.

Haha aa jag kom på det någon minut efter så jag ändrade det lite snabbt i förhoppningen att ingen märkte. Damn. ;)



Saknar dig med och ja vi ses på torsdag!!!

2010-08-30 @ 21:48:08
Postat av: R

hahah så går det om man tipsar om att man bloggar ;)

Men fortsätt gärna med det, me like.



Jag längtar till på torsdag!!!!!!!

2010-08-31 @ 15:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0