Färg + Piratfest.

Ja. Nu har alltså den första helgen som nolla och student lidit mot sitt slut. Jag har gjort en helomvändning (såklart) och tycker att det har varit riktigt kul. Jag har träffat så otroligt mycket folk och alla är så himla trevliga! Folk är öppna och glada.

I fredags hade vi som jag skrev tidigare fest på kvällen med tema färg. Alla nya studenter tillhör nämligen olika sektioner inom kåren och min sektion heter Corax blå. Så det var bara att leta reda på lite blåa kläder. Som tur är har jag typ bara blåa kläder. Iallafall. Jag åkte ner till Universitetet (själv, ska tilläggas) och mötte upp övriga blåa människor. Tillsammans gick vi till studentgatan där förfesten ägde rum. Där fick vi först mingla med tjejerna innan vi blandades lite senare. I början var alla lite på sin vakt tyckte jag, trevliga såklart, men ändå ganska uppdelade. Det gick över snabbt! Märkligt vad alkohol kan göra med folk. Vi lekte lite lekar (en skitsvår musiktävling där vi var tvungna att säga rätt artist till rätt låt och även svara på följdfrågor om vi svarade rätt) och mitt lag var grymma! Jag kunde svaren på några stycken så det kände jag mig ganska nöjd över. Iallafall. Det var en trevlig förfest. Alla vi nollor måste ha en stor skylt på oss där det står namn, ålder, program och intressen. Det är en grym idé måste jag säga för det är en perfekt icebreaker. Efter förfesten gick jag med en jättetrevlig tjej som heter Elsa (som också ska läsa filmprogrammet, wihoo) till kåren där det var fest. Skit stor fin lokal. Det blev en grymt lyckad kväll!

Igår hade vi nästa fest med pirattema. Den här gången hade vi förfest tillsammans med Corax röd så det var ännu mer folk och en massa nya människor som jag inte hade sett förut. Vi förfestade i en studentlokal och sedan blev det kåren igen. Väldigt kul!

Och vet ni vad? Jag tänkte visa er några kort! Helt otroligt, jag vet. Men kvalitén på korten varierar rätt mycket för de är tagna med min mobil som inte har blixt så jag var tvungen att ljusa upp dom i datorn och jag är väl inte direkt ett proffs. Men ni ser ju iallafall.

So here goes:



Elsa hemma hos mig innan piratfesten



Jag och Elsa som snygga pirater



En trevlig liten tjej som också är från Västerås.



Jag och en trevlig fadder som läser andra året på filmprogrammet



Elsa och en trevlig fadder


Jag igen med en till trevlig fadder.



gaanska mycket folk.


Idag är det en massa aktiviteter igen, vattenskrig mot Serum (en annan sektion) men orkar inte va med på något idag, jag ska ladda inför skolstarten imorgon. Jag längtar! Det ska bli så jävla kul att börja plugga. Istället ska jag tillbringa dagen med Gabbe, han tog bussen hit igårkväll så vi ska nog chilla och laga lite god mat.

Örebro är en grymt mysig stad förresten, jag gillar den skarpt.


Saknar er! Hör av er!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh, vad glad jag blir att allt har gått bra! Det låter som att du har haft jätteroligt. Lycka till imorn! Kram

2010-08-29 @ 18:58:24
URL: http://ensofia.blogspot.com
Postat av: mamma

Vad roligt att det har varit kul hittills.Tänker på dig imorgon och önskar lycka till!!!

2010-08-29 @ 21:12:25
Postat av: sara

a vad kul du verkar ha det. Nu vill jag hora om lektionerna!

2010-08-30 @ 13:21:51
Postat av: R

Vilken snygg pirat du är ;) Ser superkul ut! Hoppas att det går bra för dig idag på första skoldagen, tänker på dig! Hoppas allt går strålande! Jag är jättenyfiken så jag vill ha en uppdatering snaart pls. :) Kram

2010-08-30 @ 15:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0