Valborg

Så Ironman 2 var bra! Det enda kostiga var avsaknaden av action. Väldigt konstigt och rätt ovanligt när man går och ser en actionfilm. Det kändes lite som att det var en film som skulle presentera nästa film. Ja, jag vet inte om ni förstår vad jag menar men jag var ändå rätt nöjd med att slippa tusen actionscener.

Imorgon är det som ni alla vet Valborg. Jag antar att de flesta ska festa? Jag ska hyra film och dricka cola med G. Det blir nog trevligt.

Idag har jag till mammas stora häpnad (föreställer jag mig) gjort en synundersökning. Det var tydligen dags. 400 spänn rätt i sjön. Sedan ytterligare 700 för linser. Fy. Fan. Vilket. Rån. Men rätt skönt att ha det gjort.
Sedan cyklade jag och solade (WTF?). Alltså jag måste bara säga att solarium måste vara den skummaste uppfinningen någonsin. Detta var min 3:e gång totalt i livet som jag solade solarium. Jag fattar inte vad som flög i mig, men min vinterbleka hy började gå mig på nerverna.
Det är skumt det där med att ligga i ett litet varmt bås med tusen lampor i ansikter. En halvtimme ska man ligga där. Ingen radio fanns. Herregud. Jag höll på att dö av tristess! Efter vad som kändes som en evighet i dödsbåset så kollade jag timern och det hade gått två minuter. TVÅ MINUTER. Ni föstår nog inte min panik i det ögonblicket. Men jag överlevde.

Idag läste jag ut Riding lessons (började läsa den igår kväll/natt) och vilken underbar liten bok. Den systrar ska ni få läsa. Nu måste jag beställa uppföljaren.

Nej vet ni vad. Nu ska jag kolla vänner och sova. Jag är dödstrött för jag var tvungen att gå upp klockan halv elva. Fatta tidigt...

;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0