Helgen.

Hej vänner.

Helgen har varit intressant. Torsdag-fredag spenderade jag hemma hos familjen. Jag och brorsan hyrde skräckfilmer och vi hann med att se fyra stycken. Wes Cravens remake på sin egen film (varför gör man en remake på sin egen film?) "The last house on the left" var mycket bra, men också otroligt smaklös. Den hade en säkert fem minuter lång våldtäktscen som är bland det värsta jag sett. Det hade jag klarat mig utan att se.

Annars? Igår fick jag för mig att jag skulle börja odla kryddor. Så jag for iväg till Plantagen och köpte nåt miniväxthus som nu står i mitt fönster. Jag ville odla sockerärtor och morötter men mamma hindrade mig. Jag fattar inte riktigt varför man inte kan odla grönsaker inomhus? Dumheter. Men flera kryddor blev det iallafall. Enda problemet är att jag inte fattar hur man gör när man planterar...jag läste på baksidan på kryddpåsarna men herregud, det är ju som försöka läsa ett annat språk. Jag fattade nada så jag körde lite på känsla.

Allt kommer vara dött inom en vecka.

Sedan städade jag hela lägenheten och spelade lite tvspel. Senare fick jag sällskap av G och vi snackade lite om vårat interna krig.

Nej nu väntar jag på att R ska komma hem från Hbg, jag är väldig nyfiken på hur möhippan gick!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha. Så sjukt du alltså. Kryddor... hahahahaha.

2010-04-25 @ 23:10:17
URL: http://ensofia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0