Drömmar

Igår låtsades jag att det var lördag och att jag befann mig i strålande solsken på någon gullig restaurang i Paris. Jag och R åkte ner på stan och för att möta upp Linnea. Sedan gick vi till Å och tog ett glas vin och pratade om allt mellan himmel och jord. Mycket trevligt. Jag älskar vardagslyx. Min lilla fantasi om att vi befann oss i Paris gick tyvärr i spillror när vi skulle ta bussen hem. Det var så jävla kallt! Inte ens min fantasi kunde upprätthålla drömmen om sommar.

Nu vill jag ha ett hus på landet. Jag behöver ett stort kök med mycket plats för alla hundratals kokböcker som jag vill ha. Jag ska ha en hel samling med färska kryddor. Varje kväll ska jag laga mat från olika kulturer. Ett stort bord behöver jag där man kan sitta och prata medan maten puttrar på plattorna eller medan jag står och skär grönsaker.

Sedan ska jag gå ut till stallet och ta en ridtur på min underbara häst. Hunden får följa med och han springer brevid.

Efter att jag är klar i stallet tar jag ett bad och sedan tittar jag på film.

Western ridning i bergen någonstans i USA (kommer inte ihåg var).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0