Shutter island/ Patient 67

Jag har precis läst färdigt Shutter island, skriven av Dennis Lehane. Vilken makalös bok! Jag sträckläste den drygt 400 sidor långa boken och nu känner jag mig alldeles tom inombords. Slutet? Vad vill han få fram Lehane? Var han knäpp eller var han drogad. Jag var naturligtvis tvungen att läsa om första kapitlet efter slutet och där säger ju faktiskt Sheehan att Teddy kom dit 1954. Inte 1952. Det får mig ju att tro att han inte var knäpp utan att han blev drogad. Men samtidigt varför heter han Sheehan och inte Chuck då? Arrghhh jag blir knäpp! Lehane har lyckats igen med ett slut så frustrerande att man har lust att slita av sig håret.



Hur mycket jag längtar till Martin Scorseses filmatisering av Shutter island kommer ut på bio? pff, vilken dum fråga.



See ya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0