Pet shop

Yo.

Idag har jag vaccinerats mot svinis.

Tant med spruta: Kan du upprepa ditt personnummer?
Jag: 860401-XXXX
Tant med spruta: Känner du dig pigg idag?
Jag: Eh... ja?
Tant med spruta: Kan du upprepa ditt personnummer?
Jag: ....eh...860401- XXXX ( gav nog en förvirrad blick till tanten)

Tant med spruta ler ett snett leende, tar sprutan och sticker mig i armen. Lägger bort den när hon är klar och tar fram ett plåster. Tittar på min arm lite forskande och säger: "Nu ska vi se om ja kommer ihåg var jag stack dig. Jag tror det var här." Varpå hon sätter på en plåster på den plats hon finner lämplig.

Jag känner mig lite skrämd nu. Dom här människorna har ju noll koll. Vilka dumheter att upprepa sitt personnummer två gånger och få plåster på en arm som inte blöder. Märkligt.

Idag har jag även beställt julklappar till alla i min familj, eller nja nästan iallafall. Till och med syrrans pojkvän får en julklapp. Jag tänkte köpa Spin City säsong 1 men den är tydligen regionskodad 1 och deras gamla dvdspelare har inte den funktionen. Så det sket sig. Men ett bra dvdtips iallafall, det är en grym serie!




Nu ska jag snart hem. Ikväll ska jag träffa mrX igen (Å, så jag önskar att X:et stod för typ Johnny Depp eller varför inte Joel Kinnaman?).

Trevlig kväll!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0