A Christmas Carol

Hej!

Längesedan jag skrev nu. Jag har haft fullt upp på jobbet såhär innan jul. Mycket har hänt sedan sist. Jag har ätit tre julbord redan. Jag tycker inte ens om julbord. Jag har varit på en liten (stor) julfest med jobbet och sådana gillar vi! Inte tillräckligt mycket drama för min smak dock, folk verkade hålla sig rätt lugna. Jag har kollat på nästan hela säsong 6 av The Office och älskar den. Finns det någon bättre serie? Komediserie alltså (hallå, vi kan inte jämföra alla serier, jag skulle aldrig kunna bestämma mig för en favorit). Ricky Gervais är ett geni. En annan super-komediserie (som inte är särskillt känd i Sverige) är Peep show. Har ni inte sett den, SE DEN! Jag skrattade så att jag fick ont i magen. En ny säsong visas just nu på tv i England och jag längtar tills jag får se den själv.

Vad mer? Det är jul snart! Jag ska vaccineras imorgon! Jag ska till tandläkaren nästa vecka! Många utropstecken. Det enda av de tre som jag ser fram emot är julen. Jag älskar julen. Gnistrande vit snö som knastrar under skorna när man går ut till brevlådan för att hämta posten tidig julaftonsmorgon. Stress, god mat, julklappar. Leenden. Ja, ni ser. Jag lever i en liten drömvärld jag! Snön har jag inte sett på flera år, men det har förekommit sådeså.









Trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0